08 Maret 2016

Damai

Bismillah........

Wahai.....

Hawa dingin meliputi tubuhku.....
Ketenangan yang sangat....
Memancar kedalam dan keluar tubuh ini....

Wahai....
Rasa apa ini ?
Aku terbuai, melayang dalam kedmaiannya.....

Wahai.....
Kuliat keramaian hanya gambar gambar belaka....
Aku lihat diriku juga hanya gambar.....
Berkelebat tanpa makna....

Aku lihat air dan airpun menjelma hidup...

kepada Air lantas berbicara....
Izinkan aku mensucikan diri ini...
menghadap kekasih....
Dan airpun bersuka cita.....
sejuk dan damai....

Jasad inipun Sholat, takbir dan sujud...
Tapi aku tidak disana....

Aku bersimpuh di hadapan sang kekasih.....
menangis....

Izinkan aku.....
mencintaimu kekasih....

Aku melihat diriku sendiri Sholat....
Tiada yang aneh dalam RahasiaNYA....

Wahai....
Ras Apa ini.....

Yaa Sayyid....
Yaa Rasulullah....

HambaNYA....
Menjelang Ashar, 7 Maret 2016
MK

Tidak ada komentar:

Posting Komentar