07 November 2015

Mawar Qalbu

Bismillah......

Wahai..
Hawa dingin meliputi tubuhku..
Ketenangan yg sangat..
Memancar ke dalam dan keluar tubuh ini..

Wahai..
Rasa apa ini..? Aku terbuai, melayang dalam ke damaianya..

Wahai..
Kulihat keramaian hanya gambar gambar belaka..aku lihat diriku juga hanya gambar..
Berkelebat.., Tanpa makna..,

Aku lihat air dan airpun menjelma hidup..
Kepada air aku lantas berbicara..
Izinkan aku mensucikan diri ini menghadap kekasih..
dan airpun bersuka cita..sejuk damai..

Jasad ini pun sholat, takbir..rukuk..sujud..tp aku tidak disana..
Aku bersimpuh di hadapan Sang kekasih..menangis..
Izinkan aku memcintaimu kekasih..

Aku melihat diriku  sendiri  sholat, tiada yg aneh dlm RahasiaNYA....

Wahai rasa apa ini...

Yaa Sayyidi Yaa Rasulullah.....

HambaNYA disudut Wajahkuning
7 maret 2016, menjelang ashar

Tidak ada komentar:

Posting Komentar